neděle 1. března 2015

15× fotograficky: "1. Kdy jste začali fotografovat a co vás k tomu přivedlo?"

Ahoj všichni! Omlouvám se za svou nečinnost poslední dobou, bohužel mě hodně zaměstnává škola, a taky jsem byla nemocná, a tak na focení nebyl ( a ještě asi nějakou chvíli nebude) čas.
Doufám, že s příchodem jara se to zlepší a tady na blogu a na Facebooku se zase nějaké fotky objeví. Jak se ale říká, všechno zlé je k něčemu dobré, a tak mám teď konečně čas rozjet FotoTAG s názvem "15× fotograficky", který jsem objevila u Alči na blogu a který už mám v hlavě přes rok. A o co vlastně jde? TAG se sestaven z patnácti otázek s fotografickou tematikou na vaši osobu, na které následně odpovíte.
Dlouho jsem nevěděla, jak "15× fotograficky" pojmout, a nakonec jsem se rozhodla, že každou neděli uveřejním zde na blogu jednu otázku a svou odpověď na ni.
Zde je seznam otázek, na které budu postupně odpovídat: 

1) Kdy jste začali fotografovat a co vás k tomu přivedlo

2) Váš první fotoaparát a ukázka 5 snímků, které z něj považujete za nejpodařenější.

3) Oblíbený fotografický styl (portrét, krajina atd.…) a proč?

4) Digitál nebo film? Co vlastníte a používáte? Co se vám líbí víc?

5) Upravovat nebo neupravovat?

6) Barevné nebo černobílé fotografie?

7) Váš typický rukopis - něco, co vaše fotografie odliší od ostatních. Máte ho?

8) Jak vidíte svoji budoucnost ve fotografování - koníček nebo profesionál? Dokážete si představit, že byste se fotografováním živili?

9) Ateliér, interiér nebo exteriér - a proč?

10) Vysněný fotoaparát a objektiv - a proč zrovna tohle vybavení?

11) 5 fotografií za poslední měsíce, které považujete za nejpovedenější + okolnosti jejich vzniku.

12) Kde berete inspiraci při fotografování?

13) Oblíbený fotograf (český nebo zahraniční) a co na něm nejvíce oceňujete?

14) Vztahy mezi fotografy - přátelé nebo konkurenti? Jak by to mělo být podle vás? Jak si myslíte, že to je v ČR?

15) Podle jakého kritéria budete spíše hodnotit fotku - nápad nebo technické provedení?



A tady je první otázka:

"1. Kdy jste začali fotografovat a co vás k tomu přivedlo?"

Myslím, že to mohlo být ve 2. třídě, kdy jsem od babičky dostala svůj první foťák. Byl to foťák na kinofilm značky YASHICA, který mám do teď doma a už nějaký ten pátek se chystám na to, že s ním zase začnu fotit. Na ovládání je úplně jednoduchý, funguje na tužkové baterky, má nastavitelný blesk a samospoušť a toť vše. 
V pokoji mám nespočet fotoalb, která jsou doslova nacpaná k prasknutí fotkami z tohoto foťáku. A že dělá fotky moc pěkný, daleko lepší, než dělal digitál, který jsem měla po něm. Ovšem s YASHICOU jsem fotila všechno a všude, ale už v tu dobu s rozmyslem a trpělivostí, což se mi později hodně vyplatilo. 
K focení mě tedy přivedla babička, která má do teď svůj stařičký foťák a "fotografka" je to opravdu zapálená! Jen na těch jejích fotkách často někomu chybí hlava, noha, nebo tak... ;)
Ještě větší zapálení pro focení jsem získala asi ve 14 letech, když jsem natrefila na MortalArt, kde mě fotky naprosto uchvátily. Napsala jsem tedy Kristýně, autorce blogu, čím fotí a ona mi odpověděla, že klasickým, malým digitálem (který měl/má snad každý a který jsem v tu dobu měla i já). A někdy tenkrát jsem si řekla, že "když to zvládne ona, tak já taky." Moje první "umělecké" fotky vypadaly dost děsně (ovšem připadala jsem si jako velká fotografka), ale od té doby se moje fotky snad (?) zlepšily. 


Můj první foťák a asi setina fotek, co jsem s ním nafotila :)

Tak to by bylo pro dnešek vše :) Doufám, že se vám první část "15× fotograficky" líbila a že si během těch patnácti týdnů, co bude TAG tady na blogu probíhat, nenecháte ujít zbytek :)
Taky budu samozřejmě ráda, pokud se do "15× fotograficky" zapojíte i vy a na svém blogu nebo webu uveřejníte otázky se svými odpovědmi :)

1 komentář:

  1. Super tag, možná se taky zapojím, vážně se mi to moc líbí :) Já jsem začínala taky s foťákem na film, který jsem ale ráda kradla rodičům :D A je pravda, že fotky z filmu toho měly do sebe daleko víc než potom ty z obyčejného kompaktu. Ale i s tím jsem si hodně užila, než jsem dostala zrcadlovku. :)

    OdpovědětVymazat